Marketing in de nieuwe economie

 0,00

Handleiding voor het creëren van échte waarde

Marco Kuijten

Artikelnummer: 9789085601142 Categorie:

Beschrijving

Vraag jij jezelf weleens af hoe opvattingen over de economie het werk van de marketeer beïnvloeden? Wie in de maatschappij en de politiek rondkijkt, ziet iets opvallends: onze honderd jaar oude ideeën over de economie zijn aan het veranderen. Aannames over de economie worden ter discussie gesteld.

  • Kan onze economie wel onbeperkt blijven groeien?
  • Draagt onze economie wel voldoende bij aan een groei in welzijn?
  • Profiteert iedereen voldoende van de groei in welvaart?

In Marketing in de nieuwe economie legt Marco Kuijten de link tussen onze opvattingen over de economie en het werk van de marketeer. De opkomst van de nieuwe economie heeft het economieonderwijs op hogescholen en universiteiten al beïnvloed, nu is het tijd voor het marketingonderwijs. Marketingstudenten leren te weinig over de rol die marketing speelt in de maatschappij. Maar vergis je niet! Dit boek is geen economieboek. Het gaat over marketing en haar taak: het creëren van waarde.

Het boek is gericht op hbo-studenten en young professionals die invulling willen geven aan hun werk als marketeer in een nieuwe economie.

Marco Kuijten durft vraagtekens te plaatsen bij de relevantie van marketing, maar geeft ook oplossingen voor hoe het anders kan. Met behulp van praktijkvoorbeelden en een aantal eenvoudige stappen kunnen marketeers werken aan het creëren van échte waarde en zo weer relevant worden. Zowel in het bedrijfsleven als in de maatschappij.

J.M.P. (Marco) Kuijten, is sinds 2012 docent bij de opleiding Commerciële Economie bij Avans Hogeschool te ‘s-Hertogenbosch.
Na een aantal jaren in het bedrijfsleven te hebben gewerkt als marketing analist, business development manager en pricing officer heeft hij besloten om in 2012 het roer om te gooien en het onderwijs in te gaan. Motivatie hiervoor was zijn persoonlijke frustratie over hoe marketing vaak verkeerd wordt gezien binnen én buiten de organisatie. Over hoe marketing vaak als enkel als reclame en communicatie activiteiten worden gezien in plaats van de strategische force for good die marketing kan zijn.
Binnen het onderwijs wil Marco studenten in aanraking laten komen met hoe marketing kan bijdragen aan een betere maatschappij. Dit doet hij onder andere door zijn rol als onderzoeker binnen het lectoraat New Marketing bij het Expertisecentrum Sustainable Business (ESB).
Binnen zijn rol als onderzoeker en docent bij Avans Hogeschool hoopt Marco een positieve bijdrage te kunnen leveren aan het onderwijs én de praktijk.
Naast zijn rollen als docent en onderzoeker publiceert Marco ook regelmatig artikelen op theOptimist.nl over actuele maatschappelijke thema’s op het vlak van duurzaamheid, maatschappij, technologie en economie.

Extra informatie

uitgeverij

druk

2021, 1ste druk

uitvoering

paperback

aantal pagina's

224

winkelprijs

€ 27,90